Test: Haibike SDURO Hardnine 7.0 - komfortný spoločník na výlety

Líder na trhu v oblasti e-bikov ani v novom roku neponecháva nič na náhodu a opäť vylepšuje svoju ponuku.


Prvou výraznou zmenou prešlo samotné označovanie modelov. Kým doteraz platilo, že rad SDURO bol vybavený motormi Yamaha a XDURO motormi od firmy Bosch, po novom sa stáva XDURO synonymom jazdy v najnáročnejšom teréne a SDURO sa zameriava skôr na rekreačné a športové využitie.

Rám

Vďaka integrovanej batérii Bosch PowerTube posunul Haibike vzhľad modelu Sduro Hardnine na modernejšiu úroveň. Obzvlášť dobre vyzerá v nami testovanej farebnej modro-striebornej kombinácii.

Na ochranu samotnej batérie slúži ľahký kryt z odolného plastu. Spodná rámová rúrka však ukrýva ešte jeden šikovný detail v podobe nového Modular Rail systému, ktorý umožňuje jednoduché pripevnenie fľaše s vodou či praktickej brašny.

Najzaujímavejšou je ale možnosť upevnenia druhej batérie, vďaka ktorej narastie kapacita biku až na rovných 1 000 Wh, teda dvojnásobne oproti štandardu na trhu. To sa hodí zvlášť v prípade zamerania na výlety, a nie výkonnostnú cyklistiku.

Komponenty

Väčšina komponentov na modeli SDURO Hardnine 7.0 nesie vlastné logo Haibike. Na 740 mm širokých rajdoch nájdete upevnený kompaktný a aj vďaka podsvieteniu dobre čitateľný displej Bosch Purion. Ten ponúka všetky dôležité funkcie, ako napríklad voľbu stupňa podpory, ovládanie svetla či ukazovateľ rýchlosti, prejdenej vzdialenosti a dojazdu.

O bezpečné zastavenie sa starajú dvojpiestové brzdy Magura so 180 mm kotúčmi vpredu aj vzadu, ktoré nie sú také silné ako štvorpiesty MT5, no vzhľadom na zameranie biku stačia.

Bezproblémové radenie 11 prevodov na 11-42 zubovej kazety zabezpečuje osvedčený rad SRAM NX. Jediným komponentom, ktorý nás až tak nepresvedčil, je vidlica SR Suntour Raidon.

Jazda

Napriek tomu, že Hardnine 7.0 je určený prevažne na túry do ľahšieho až stredne ťažkého terénu, nezľakne sa ani rozbitejších pasáží na vašom obľúbenom traile. Na to, aby ste sa k nemu dostali, už slúži jeden z piatych režimov výkonného 250 W elektromotora Bosch Perfomance CX so 75 Nm krútiacim momentom.

Najzábavnejší bol smerom nahor, samozrejme, režim Turbo, vďaka ktorému sa môžete tešiť z až 300 % podpory vášho úsilia a budete doslova hltať jeden kopec za druhým.

Za zmienku rozhodne stojí aj nový režim eMTB, ktorý sa prispôsobí vášmu štýlu jazdy podľa kadencie šliapania a zmeny tlaku v pedáloch. Výsledkom je prirodzenejšia jazda bez nutnosti manuálne prepínať režimy – niečo ako automatická prevodovka v aute.

V praxi funguje až prekvapivo dobre a väčšinu času sme na displeji volili práve túto možnosť. 29-palcové kolesá v spojení s takmerplusovými plášťami Schwalbe výrazne zvyšujú komfort neodpruženého zadku a vzhľadom na kvalitnú verziu Evo aj dobre držia nemalých 24 kíl bicykla v stope. Geometriou ani výbavou bike nie je určený na príliš veľké vymýšľanie dolu kopcom, to však o ňom netvrdí ani výrobca. Ako voľba na výlety po jednoduchých trailoch je však vďaka objemným 29-palcovým kolesám a možnosti dvojnásobne zvýšiť dojazd veľmi dobrou voľbou.

Hodnotenie

3,5*

Pár komponentov by mohlo byť lepších, no ako bike na túry v nenáročnom teréne slúži veľmi dobre.

Plusy

Výkonný motor Bosch.

Možnosť ľahkého upevnenia prídavnej batérie.

Mínusy

Absencia teleskopickej sedlovky.

Vyššia hmotnosť vyplývajúca z lacnejšej výbavy.

Špecifikácia
Rám Aluminium 6061 hliníkový Vidlica SR Suntour Raidon 34 100 mm Motor Bosch Performance CX, 250 W, 75 Nm Pohon Sram NX (1 x 11) Kolesá Rodi Tryp 35, náboje Haibike TheHub ++, plášte Schwalbe Nobby Nic 2,6" Brzdy Magura MT4 (180/180 mm) Rajdy/predstavec Haibike Components TheBar ++ 740 mm/Haibike Components TheStem ++ 31,8 mm Sedlovka/Sedlo Haibike Components The seat post ++, 31,6 mm/ Haibike Components TheSaddle Hmotnosť 24 kg

Cena: 3 399 €

Buďte s nami v kontakte

Komentáre